De fleste amerikanske timeshares er deeded, hvilket betyder, at de får samme behandling som fast ejendom. Derfor hvordan navigerer vi i den dyre, tidskrævende proces med at overføre en garanti? For at finde ud af det, satte vi os ned med Conveyancing Manager John Pearce, vores specialist inden for garanti.
TLG: Hej John! Hvor længe har du arbejdet for Travel & Leisure Group, og hvad tiltrak dig oprindeligt til stillingen?
JP: Jeg har nu været hos Travel & Leisure Group i seks år. Mine tidligere arbejdsår gav mig muligheden for at rejse, og derfor blev jeg interesseret i at arbejde i feriebranchen. Selv når jeg er på ferie, springer jeg ind på resorts og efterlader et visitkort!
TLG: Du er Conveyancing Manager. Kan du fortælle os, hvad det betyder?
JP: I denne afdeling arbejder vi med forskellige teams (inden for og uden for virksomheden) for at indsamle information. Vi har kontakt med resorts for at sikre, at personalet har så mange opdaterede detaljer som muligt. At have de korrekte oplysninger er afgørende for os, fordi det gør enhver overførselsproces meget lettere. Vi udfører også lagerkontrol for alle seriøse købsforespørgsler for at bekræfte ejerskabsoplysninger.
Min arbejdsdag er en blanding af ting og kan i høj grad afhænge af, hvilket stadium vi er i hver overførsel af ejerskab. Hovedparten af mit arbejde er med garantiforpligtelser, derfor er størstedelen af de resorts, jeg har at gøre med, i USA. Det betyder, at en betydelig del af min kommunikation finder sted om eftermiddagen / tidlig aften.
Ups and Downs af en Garantiaftransaktion
TLG: Hvad er din yndlingsdel af jobbet?
JP: Jeg nyder virkelig mangfoldigheden, arbejder med klienter og indsamler oplysninger om nye resorts. Jeg har nu et netværk af mennesker, der hjælper og tilbyder rådgivning, som jeg synes er afgørende for at levere den bedst mulige service. Jeg er stolt af, hvordan formidlingsafdelingen er vokset gennem årene. På grund af dette anbefaler større resorts nu vores overførsel af ejerskabstjeneste til ejere, der ønsker at overføre ejerskaber til familie og venner. Mund til mund og meget positiv kundefeedback har også bragt mange henvisninger til mig også.
TLG: Hvad var din sværeste overførsel af ejerskab til dato?
JP: De er alle vanskelige på deres egen måde, og de tilbyder alle deres egne specielle udfordringer. Den sværeste overførsel er normalt med en udvej, som vi ikke har behandlet før. Information er kritisk for denne rolle; det er så vigtigt at samle så meget information som muligt for at tilføje til vores "juridiske bibel", som er både digital- og papirbaseret.
TLG: Hvilke særlige udfordringer er der i forbindelse med overdragelse af garantikontrakter?
JP: At få informationen og dokumenterne sammen for at kunne starte processen er den største udfordring. Overdragelsen af ejerskabsprocessen er meget langvarig, og derudover har hver udvej deres egen operationelle procedure. Alle garantiforpligtelser skal underskrives i nærværelse af en notar. Denne rolle kræver fremragende organisatoriske færdigheder og kræver en masse fremadrettet planlægning. Vi holder styr på hver proces i vores database og papirfiler, som lader os vide, hvad vi skal gøre næste, og hvordan vi skal reagere på den næste opgave. Oplysninger er nøglen, som jeg sagde før, og hver gang vi arbejder med en ny udvej, detaljerer vi hver proces klar til næste gang.
Ser frem til…
TLG: Hvilke fremskridt vil du gerne se i timeshare-branchen?
JP: Branchen har været i overgang i mange år. Alle arbejder utrætteligt med at kaste det gamle image og skabe positive ting ved at eje 5 * boliger af høj kvalitet. Timeshare-industrien nyder nu en bredere demografisk og har derfor været nødt til at skærpe sit image.
Indførelsen af kortere lejeaftaler og huslejer bliver meget populær. Huslejer vokser i popularitet hvert år og er en god introduktion til at eje. Jeg vil gerne se, at disse fremskridt bevæger sig i den rigtige retning; timeshare er et legitimt valg til ferie, som millioner af ejere overalt i verden kan bevidne!
Har du en timeshare, som du vil overføre til en ven, et familiemedlem eller en anden? Hvis så, Kontakt vores afdelingsafdeling i dag for en problemfri diskussion af dine muligheder.
Indtil næste gang, vær sikker og rejs glad!