Online omdømme ledelse er uden tvivl vigtigt. Med hvert årti fortsætter hele timeshare-industrien med at udvikle sig og udvikle sig. Salgsprogrammer og software nyder nu mere sofistikering. Fællesskabet ser nu mere integration og samarbejde. Til gengæld bestræber dette sig på at fremme timeshare som helhed.
En af de største ændringer er den måde, hvorpå ejere finder information om resorts: internettet. Internettet er nu et af de bedste salgsfremmende værktøjer til nogle timeshare resorts. På bagsiden kan det være en torn i siden af mange andre. Nogle resorts har set deres salgsstigning på grund af fremragende anmeldelser på websteder som TripAdvisor og andre. Imidlertid har mange flere resorts oplevet, at deres ophævelsesrate øges dramatisk. Nogle har endda set et fald i antallet af ture, de booker.
På grund af dette er korrekt timeshare online omdømme ledelse afgørende for at være vellykket i nutidens digitale tidsalder. Forbrugerne er klogere, savvier og mere mistænkelige end nogensinde før. Før de foretager et stort køb, kigger de øjeblikkeligt ud navnet på udvej. Nogle søger endda efter sælgeren, der er pitching til dem. Dette kan ske på mobile enheder - ofte i badeværelset eller under selve turen. Hvis de finder nogen form for negativitet, er de uendeligt mindre tilbøjelige til at købe.
Online Reputation Management er en kompliceret, hurtig-pacet og udviklende industri
Der er mange virksomheder derude, der hævder at have "ekspertise" i online reputation management. Men ofte er det ikke den eneste forretning, de engagerer sig i. Når timeshare resorts ansætter et online reputation management firma, bør de kontrollere, hvor mange andre tjenester firmaet tilbyder. Vær forsigtig med firmaer, der er magasinudgivere, online reputation management specialister, og bære flere andre hatte. På grund af den tid og kræfter, der kræves for at holde sig ajour med de seneste tendenser, skal virksomhedens hovedfokus være online reputation management.
Mange online reputation management virksomheder hævder, at negative indlæg af ejere og tour deltagere bør ignoreres. Disse firmaer siger, at stillinger på søgeordene "svindel", "klager", "rip-off" og andre negativer bør stå alene. De tror, at svarene vil agitere plakater til at sætte mere negativt indhold på internettet. Dette er simpelthen ikke sandt.
"Hvis du ikke gør noget ved negativerne, skal du lade det være for forbrugeren at se på en sølvfad", siger rygerekspert og CEO for Reputation Maxx, Walter Halicki. Mr. Halicki har over 20 mange års erfaring med at sælge og styre salgslokaler på timeshare resorts i både Canada og Mexico.
"Vil du hellere se dem oplysninger om, hvordan du undgår svindel og måder at reducere klager på? Den største fejl vi ser er, at timeshare resorts gør absolut ingenting om negativiteten bundet til deres navn online. Når de gør det, og de lader disse negative indlæg sidde der i dage, måneder og endda år, gør det det meget sværere at tvinge ud af den første side af søgemaskinens resultater. Jo hurtigere de reagerer på stillingen jo bedre. "
Forbrugerne er mere forsigtige og forsigtige, når de foretager store indkøb
Derfor vil de specifikt søge efter timeshare udvejens navn med nøgleordene for fidus, klager, anmeldelser og mere for at se om udvej er et velrenommeret firma. Omvendt, hvis de har købt og oplever køberens anger, ser de efter folk, der har lignende oplevelser. Til gengæld tilføjer dette blot brændstof til en brand, der hurtigt kan spredes uden for kontrol på søgemaskinens resultater for en udvej.
Det er interessant at bemærke, at mens de fleste timeshare resorts og rejseklubber er ekstremt aggressive i den tilgang, de tager mod at markedsføre deres produkter, er det sjældent set den samme aggressive holdning, når det kommer til at beskytte den måde, virksomheden ser online.
Den absolutte bedste handlingsplan, deler timeshare-omdømme eksperterne på Reputation Maxx, er at tage en proaktiv og aggressiv tilgang til at beskytte deres image. Ved at opbygge en bufferzone med positiv presse gør det meget sværere for negative indlæg at bryde igennem. Hvis noget negativt gør det gennem bufferzonen, vil det være meget lettere at komme rundt om det og tvinge den negativitet ud af forsiden. Det er vigtigt at bemærke, at de fleste forbrugere ikke ser forbi den første og anden side af søgemaskinens resultater.