Online omdømmestyring er utvivlsomt vigtigt. For hvert årti fortsætter hele timeshare-industrien med at udvikle sig og udvikle sig. Salgsprogrammer og software nyder nu mere sofistikering. Fællesskabet ser nu mere integration og samarbejde. Til gengæld stræber dette efter at fremme timeshare som helhed.
En af de største ændringer er den måde, hvorpå ejere finder information om resorts: Internettet. Internettet er nu et af de bedste salgsfremmende værktøjer til nogle timeshare resorts. På bagsiden kan det være en torn i siden for mange andre. Nogle resorts har set deres salg stige på grund af fremragende anmeldelser på websteder som TripAdvisor og andre. Imidlertid har mange flere resorts set deres annulleringsrater dramatisk stige. Nogle har endda set et fald i antallet af ture, de booker.
På grund af dette er korrekt timeshare online omdømmestyring altafgørende for at få succes i nutidens digitale tidsalder. Forbrugerne er klogere, klogere og mere mistænkelige end nogensinde før. Før de foretager et stort køb, ser de straks navnet på udvej op. Nogle søger endda efter den sælger, der kaster hen til dem. Dette kan finde sted på mobile enheder - ofte på badeværelset eller under selve turen. Hvis de finder nogen form for negativitet, er de uendeligt mindre tilbøjelige til at købe.
Online Reputation Management er en kompliceret, hurtig-pacet og udviklende industri
Der er mange virksomheder derude, der hævder at have "ekspertise" inden for online omdømmestyring. Imidlertid er det ofte ikke den eneste forretning, de engagerer sig i. Når timeshare resorts udlejer et online omdømme management firma, skal de kontrollere, hvor mange andre tjenester firmaet tilbyder. Vær forsigtig med firmaer, der er magasinudgivere, online-omdømme-ledelsesspecialister og har flere andre hatte. På grund af den tid og kræfter, det tager at holde sig ajour med de nyeste tendenser, bør firmaets hovedfokus være online omdømmehåndtering.
Mange online omdømmestyringsfirmaer hævder, at negative indlæg fra ejere og turdeltagere bør ignoreres. Disse firmaer siger, at indlæg på søgeordene "svindel", "klager", "rip-off" og andre negativer skal være alene. De mener, at svar vil agitere plakater til at sætte mere negativt indhold på Internettet. Dette er simpelthen ikke sandt.
”Hvis du ikke gør noget ved det negative, lader du det være der for forbrugeren at se på et sølvfad,” siger omdømmeekspert og administrerende direktør for omdømme Maxx, Walter Halicki. Hr. Halicki har over 20 års erfaring med at sælge og administrere salgsrum på timeshare resorts i både Canada og Mexico.
”Vil du ikke hellere have, at de ser oplysninger om, hvordan man undgår svindel og måder at reducere klager på? Den største fejl, vi ser, er, at timeshare resorts ikke gør noget ved den negativitet, der er knyttet til deres navn online. Når de gør dette, og de lader disse negative indlæg sidde der i dage, måneder og endda år, gør det det meget sværere at tvinge af den første side med søgemaskinens resultater. Jo hurtigere de reagerer på stillingen, jo bedre. ”
Forbrugerne er mere forsigtige og forsigtige, når de foretager store indkøb
Derfor vil de specifikt søge på timeshare-udvejens navn med nøgleordene fidus, klager, anmeldelser og mere for at se, om udvej er et velrenommeret firma. Omvendt, hvis de har købt og oplever købers anger, leder de efter folk, der har lignende oplevelser. Til gengæld tilføjer dette bare brændstof til en brand, der hurtigt kan sprede sig ude af kontrol på søgemaskinens resultater for en udvej.
Det er interessant at bemærke, at mens de fleste timeshare resorts og rejseklubber er ekstremt aggressive i den tilgang, de tager mod at markedsføre deres produkter, er det sjældent set den samme aggressive holdning, når det kommer til at beskytte den måde, virksomheden ser online.
Den absolut bedste handlingsplan, der deler timeshare-omdømmeeksperterne hos Reputation Maxx, er at tage en proaktiv og aggressiv tilgang til at beskytte deres image. Ved at opbygge en bufferzone med positiv presse gør det det meget sværere for negative stillinger at bryde igennem. Hvis noget negativt kommer igennem bufferzonen, vil det være meget lettere at omgå det og tvinge den negativitet væk fra forsiden. Det er vigtigt at bemærke, at de fleste forbrugere ikke ser forbi den første og anden side af søgemaskinens resultater.