Under et for nylig lanceret initiativ KwikChex og Euroc opfordrer timeshare ejere til at indgive rapporter om kaldopkaldere og andre uopfordrede kontakter såsom via e-mail og tekst. Alle rapporter vil blive undersøgt, og bevis for overtrædelser af databeskyttelse og anden ulovlig adfærd vil blive samlet og præsenteret for de relevante myndigheder i hele Europa.
Antallet af generende opkald og tilsluttede svindel er steget dramatisk siden starten af Covidien-19 krise, og dem, der er rettet mod timeshare-ejere, er blandt de mest produktive og alvorlige med hensyn til økonomiske tab. Dette initiativ, der startede i Det Forenede Kongerige og nu rulles ud over hele Europa, har til formål at håndhæve databeskyttelseslove - identificere ikke kun de opkaldere og de callcentre, de arbejder for, men også dem, der køber tjenesterne - og hvor det er muligt spore tilbage til dem, der først begyndte ulovligt at sælge dataene.
Forbruger til skade i en skræmmende skala
KwikChex igangværende undersøgelser begynder allerede at fremhæve omfanget og sværhedsgraden af problemerne. Kun 20 kaldte opkaldsnumre, der blev kontrolleret for nylig, havde været ansvarlige for anslået over 70,000 generende opkald. Nogle af gerningsmændene er allerede identificeret, men dette er utvivlsomt kun toppen af isbjerget, og det forventes, at antallet af identificerede fidusopkald, der er foretaget eller i øjeblikket foretages, vil overstige over en halv million, og forbrugerne er faldet offer for svindel med millioner mistet. I et enkelt tilfælde vedrørende falske timeshare-udrejse, kompensation og ferie- / fritidsklubber, der nu er genstand for en igangværende politietterforskning, beregnes forbrugernes tab til over 37 millioner £.
Mange timesharejere er opmærksomme på, at de, der ringer op, i sagens natur er uærlige og fortæller det, der ringer op - men selv når forbrugerne er tilmeldt ordninger og bruger teknologi designet til at forhindre generende opkald, bliver de stadig chikanerede, da de opkaldende konstant skifter numre og ignorerer generelle data Beskyttelsesforskrifter (GDPR). Forbrugerne rapporterer, at de er plaget af "3-4 opkald om dagen i flere uger", selv efter at have krævet, at de fjernes fra opkaldslisterne.
Det niveau af uærlighed, der praktiseres, er usædvanligt. Opkaldere hævder ofte at være fra officielt klingende organisationer, såsom 'Forbrugerbeskyttelsespanelet', eller de bruger bedragerisk navnene på eksisterende organisationer såsom Citizens Advice Bureau. Deres mission er at lokke forbrugerne til at betale betydelige gebyrer for frigivelse og kompensation for timeshare, og de presser for, at dette skal ske med det samme, ofte ved at bruge forvridning og direkte løgne. Og det bør ikke glemmes, at personoplysninger i de forkerte hænder ofte kan og sælges videre til andre skurke, hvilket øger risikoen for gener og potentielle økonomiske tab.
Timeshare-ejers rettigheder til beskyttelse og adgang til gratis assistance
Timesharejere har ret til og har beskyttelse i henhold til lovgivningen med hensyn til deres timeshare og deres data. Anerkendte advokatfirmaer handler ikke på denne måde. Det er forbudt for regulerede virksomheder at gøre det.
Under dette initiativ vil disse rettigheder understøttes via gratis tjenester, der gør det muligt for timesharejere at handle mere effektivt mod data- og fortrolighedsmisbrug og henvises til kvalificerede og regulerede juridiske eksperter og de relevante myndigheder, hvor det er nødvendigt. I mange tilfælde opdager timesharejere, der bruger disse ressourcer, at de har ret til gratis eller lave / faste omkostningsløsninger på eventuelle problemer, de måtte have, inklusive gratis frigivelse fra timeshare-kontrakter og gratis krav (for eksempel i henhold til den britiske forbrugerkreditlov, og der er under ingen omstændigheder behov for at betale gebyrer). Hvor der er sager, der kræver formel retssag, kan dette bistås af advokater, der leverer indledende gratis rapporter om levedygtighed - og som ikke har en historie med at være forbundet med virksomheder, der har vist sig at have været involveret i tidligere svindel.
Forbrugere kan aflægge rapporter om forkølelse / misbrug af data ved hjælp af følgende link -https://timesharebusinesscheck.org/cold-calling-data-theft/